Je jasné, že každá firma musí mít svůj telefon. Má jej v podstatě každé oddělení a slouží především k tomu, aby nás mohli kontaktovat zákazníci, úřady, případně potenciální obchodní partneři. Z toho vyplývá, že firma má i vlastní telefonní číslo. Dříve bylo obvyklé, že podnikatelé měli zájem o takzvaná zlatá čísla, tedy taková, která byla poměrně snadno zapamatovatelná. Operátoři to pochopitelně věděli, a proto je nabízeli pouze za speciální příplatek. Chtěli si totiž být jisti, že na nich vydělají co možná nejvíce.

vyplňování kontaktu

Samozřejmě to bylo ze strany firem pochopitelné, zvláště u menších podniků, které měly reklamu maximálně v místním rádiu. Zde mohli v podstatě uvést jen svůj kontaktní telefon. Bylo tedy jasné, že chtěli, aby si jej posluchači co nejlépe zapamatovali. Je však potřeba říci, že věci se poněkud změnily, zvláště v posledních letech. Čím dál méně lidí poslouchá klasické rádio. Místo toho tráví svůj čas, pokud možno, na internetu. A zde není důležité telefonní číslo, nýbrž webová a e-mailová adresa.

prostor pro vyplnění telefonního čísla

Z toho vyplývá, že takzvaná zlatá čísla VIP čísla, jak se jim dříve říkalo, již nejsou tak důležitá, jako tomu bylo dříve. Samozřejmě, svůj význam stále ještě mají, ale už ne tak velký. Proto od nich pomalu ustupují a jejich cena se také snižuje, i když v současné ekonomické situaci jen velmi pomalu.

My sami pak musíme zvážit, zda je tato varianta pro naši firmu vhodná. Zde záleží především na tom, jakým způsobem a kde nejčastěji operujeme, stejně jako na typu propagace. I zde totiž platí, že zdaleka ne každý z nich je stejně účinný a stejně drahý.

Ať už se však rozhodneme jakkoliv, vždy musíme pamatovat, že telefon je jednou z nejzákladnějších věcí, které při podnikání potřebujeme. S jeho koupí se tedy nevyplatí otálet, i kdybychom si museli poněkud připlatit. Zda si však musíme kupovat přímo zlaté číslo, záleží na uvážení každého. Má to své výhody i nevýhody, a my musíme posoudit, co má zrovna pro nás tu největší váhu.